Izrazi, ki jih uporabljamo v tem izobraževanju

  • Nevrodiverziteta: obseg razlik v delovanju in vedenju možganov med vsemi ljudmi. (dobeseden pomen: mešanica živčnega sistema in raznolikosti)
  • Nevrodivergenten: imeti možgane, ki delujejo drugače kot možgani večine ljudi.
  • Nevroinkluzivno: pristop ali okolje, ki aktivno vključuje in sprejema ljudi z različnimi možganskimi funkcijami.
  • Nevrološki: Povezan z živčnim sistemom, vključno z možgani in hrbtenjačo, ter kako vpliva na vedenje in delovanje.
  • Nevrotip: Razvrstitev za skupino ljudi, katerih delovanje možganov in z njim povezane lastnosti so si med seboj podobne. Primeri nevrotipov vključujejo ADHD, avtizem in disleksijo.
  • Nevrotipično: imeti možgane, ki delujejo podobno kot pri večini ljudi.
  • Nevroafirmacijski jezik: Jezik, ki potrjuje nevrodivergentnost, izhaja iz paradigme in gibanja nevrodivergentnosti.

Izogibamo se uporabi besede "invalid /invalidnost" in namesto tega uporabljamo: oviran posameznik/oviranost.
Izogibamo se uporabi besedne zveze "otroci, mladostniki, odrasli s posebnimi potrebami" - namesto tega uporabljamo: nevrodivergenten - otrok, mladostnik, odrasel
Izogibamo se uporabi besede "oseba/ skupina oseb" - namesto tega uporabljamo posameznik, človek - skupina posameznikov, ljudi.
Izogibamo se uporabi besede "motnja" - namesto tega uporabljamo besede stanje, izziv, težava - odvisno od konteksta.


Ko govorimo o spektru: To ni ravna črta od malo do veliko, ampak bolj kot galaksija zvezd (lastnosti), kjer ima vsak posameznik nekaj teh zvezd, ne pa vseh.


slika ponazarja linearni opis v primerjavi s spektralnim opisom

NADALJUJ
















Komentarji

Priljubljene objave